Autentificare
Am uitat parola
Articole
Regulament de ordine interioar...
  din 22/09/2005Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 958 din 28/10/...
Regulament privind concursul d...
  din 22/03/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 246 din 12/0...
Regulament de organizare si fu...
    din 29/03/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 257 ...
Regulamentul de organizare si ...
  din 29/03/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 257 din 17/0...
Regulament 1 concursuri
privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vaca...
Regulament 2 recrutare
privind modul de organizare si desfasurare a concursului pentru recrutarea gre...
Regulament 3 promovare
privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare în functii ...
Regulament 4 definitivare
privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru definiti...
Regulament 5 concediile
privind concediile personalului auxiliar de specialitate si personalului conex a...
Lege nr.304 din 2004
privind organizarea judiciara din 28/06/2004Republicat in Monitorul Oficial, Pa...

Atributiile grefierului din Romania

 

 

 

Grefierul din instanțele judecătorești din România are numeroase competențe, atât în managementul dosarelor si în realizarea ședintelor de judecată, cât si în cadrul compartimentelor auxiliare ale instantei.

 

Cele mai importante atribuții ale grefierului de sedință din instantele judecatoresti sunt:

 

- Participa la sedintele de judecata;

- întocmeste conceptele pentru citarea partilor din proces;

- întocmeste actele de procedura dispuse de completul de judecata;

- completează condica sedintelor de judecata, în care se trec dosarele din sedinta respectiva, în ordinea înscrisa în lista cauzelor;

- comunică hotarârile judecatoresti în termenul prevazut de lege;

- tehnoredactează hotarârile judecatoresti si alte lucrari repartizate de conducerea instantei;

- transcrie înregistrarile audio sau stenogramele sedintelor de judecata, în conditiile legii.

 

 

Grefierii care îsi desfasoara activitatea în cadrul parchetelor, cele mai importante atributii se refera la:

 

- în cadrul compartimentului registratura, înregistrarea corespondentei adresate parchetelor, a sesizarilor penale si a celorlalte plângeri, cereri, sesizari si memorii ale cetatenilor;

- înregistrarea, predarea ori expedierea lucrărilor potrivit rezoluției, dupa efectuarea mentiunilor de scădere si de închidere a pozitiilor;

- redactarea actelor procedurale și procesuale precum și a situațiilor dispuse în dosar, de netrimitere și de trimitere în judecata;

- orice alte activități în completarea activității desfășurate de procuror (citații, etc.)


 


Adauga comentariu

Trebuie sa fiti autentificat pentru a avea acces la aceasta functionalitate.
Daca nu sunteti membru al comunitatii noastre va puteti inregistra gratuit aici.